Kitűnő karácsonyi reklámokkal nagyon könnyű az ünnepre hangolódni. Tél elején ez az egyik kedvenc tevékenységem. Öröm számomra felkutatni és megmutatni is néhány különleges és szívmelengető alkotást. Alább összeválogattam azokat a személyes kedvenceimet, amelyek még Advent előtt megjelentek és amelyek hangulatában a Karácsonyi készülődést talán nem túl korai már novemberben elkezdeni. Neked melyik az idei kedvenc Karácsonyi reklámod?
A Boots reklámja azt mutatja be, hogy az embereket mennyire boldoggá teszi a megfelelő ajándék. Végül is ilyenkor, ha akarjuk, ha nem, mindenkinek ezen kattog az agya. Azért jó lenne ám ilyen könnyed, feltöltődéssel teli napokkal tölteni a decembert, tele barátokkal, családdal, klassz programokkal, sok mókával. Végül is ez többet ér minden ajándéknál. Anyukák, a labda fel van dobva. :)))
Ebben a reklámban arra látunk remek példát, hogy mi az, ami egy anyának igazán a világon a legszebb ajándék tud lenni.
Az elmúlt évek decemberei megedztek, kivált a tavalyi, igazán úgy kihívások elé állított, de ezzel a tudással felvértezve idén már semmi sem állíthat meg bennünket. Lendületes, vidám reklám a karácsonyi készülődésről. Ha minden jól megy, jövőre már mi is a Tescoban inspirálódunk. 🙂
Ez a reklám biztos csak számomra újdonság, bizonyára mindenki más nem a Youtube-on látta először, de mi egyelőre még nem nézünk magyar tévét (norvégot se…), ezért csodaszép meglepetés volt, amikor megtaláltam egy angol csatorna reklámjai között. Szívszaggató és csodaszép. Miért is nincs három percünk arra, hogy végighallgassuk valakinek a mondatát? Miért is futunk állandóan?
Ha a magyar reklámokat érintjük, ez nyilván kihagyhatatlan. Írjon, aki száraz szemmel végig tudja nézni őket!
A megkönnyezős reklámoknál maradván, az alábbi rajzfilm-változat egy jótékonysági akciót reklámoz, mellyel beteg gyerekeknek lehet segíteni. Nagyon kedves ötlet van mögötte, szép ábrázolás, remek zene. Az ünnepre készülődvén gondoljunk másokra is, vagy legalább vegyük észre, hogy milyen szerencsések vagyunk, ha a gyerekeink otthon alhatnak minden esete a puha ágyukban, mert az azt jelenti, hogy egészségesek és ez már elég ok a boldogságra!
A következő reklám nem szorosan köthető a Karácsonyhoz, bár úgy indul, hogy a kamasz fiú megkérdi az anyukájától, hogy mit kívánna Karácsonyra. A szöveg megértéséhez némettudásra szükség van, de az ötletet azért összefoglalom. Az anyuka azt szeretné Karácsonyra, ha a fia semmilyen kamaszos kalandból, élményből, örömből és fájdalomból nem maradna ki. A klip végén derül ki, hogy a pandémia végett bevezetett karanténhelyzetek és megszorítások által letört szárnyak meggyógyítása az tulajdonképpen, amire ez az édesanya is, és úgy gondolom, hogy sokan közülünk vágyunk Karácsonyra. Eszembe jut ilyenkor, hogy a néhány hetesre “tervezett” megszorítások miatt lassan egy egész közpiskolai generáció nő fel úgy, hogy a legjelentősebb hagyományos események kimaradnak az életükből. Egyetemisták diplomáznak úgy le, hogy egy tisztességes buliban nem lehet részük és az ismerkedési lehetőségeik meglehetősen limitáltak. Nem lennék az ő helyükben most és örülök, hogy az én gyerekeimnek az életkorukból kifolyólag amúgy is korlátozott kicsi világuk viszonylag sértetlen egyelőre. Egyelőre.
Örökké mondogatom, a virág mindig csodás ajándék!
Ez a reklám a rövid időtartama ellenére több jelentős globális témát is érint, de a legnagyobb üzenete az, hogy érdemes bizakodással tekinteni a jövőbe úgy, hogy közben az ember a jelenben mindent megtesz a majdani boldogságért.
Reklám azoknak, akik hinni szeretnének a Mikulás repülő rénszarvasaiban. #WeBelieve
Ennek a reklámnak a végén a könny legördült az arcomon. Eszembe jutott az, amikor a szemem láttára rúgta szét a rosszgyerek az utca végéről a hóemberemet nagymamámék háza előtt. Ezt neki mai napig nem tudtam megbocsájtani. A hóembereket nem rugdossuk!!! Nagyon szép üzenete van ennek a klipnek, érdemes megnézni.
Még egy reklám, amely kivégzi a hóembereket. De megbocsájtjuk, mert az üzenet telitalálat: “For you to be happy, you need to be kind!” Dickens koppintás, alaposan átgondolva, amolyan sarkiboltosan.
Az idei szezonnak nyilvánvalóan nem a hóemberek a nyertesei. De ez a történet úgy gondolom, hogy sokunkban meg kellene pendítsen egy-két húrt.
Rövidebben jobban szerettem volna, de “a kedvesség a legnagyobb” ajándék üzenettel belopta magát a szívembe az Amazon reklámja is.
Ezen nagyon jót nevettem! Sunyi! :)))
Ez a reklám nagyon bájos, ahogy az üzenete is az. Legyen olyan Karácsonyod, mint a legelső, amikor a varázslat nagyobb nem is lehetett volna! Valójában mindannyian arra vágyunk a legjobban.
Ez a hiénás nagyon jó! Annyira eredeti ötletnek tűnik, hogy lehetetlen nem mosolyogni rajta.
A cukiság vonalán maradva, a Mekinek remek a zenei ízlése! Ha van köztetek olyan szülő, akinek a gyereke egyébként inkább a murkot kéri a Happy Meal-hez a krumpli helyett, óriási elismerés!
A Disney reklámja egy komplett történetet mesél el néhány percben, a heppiend garantált, mert mégiscsak a szeretet ünnepére készülünk.
A költözéses felfordulásos bolondéria előtt állván az idei kólareklámról úgy éreztem mintha hozzám szólna. Ilyen szomszédokat kívánok magunknak én is. Ez a karácsonyi kívánságom!
Végül és utolsó sorban nem tudom említés nélkül hagyni a Norvég Posta reklámját, mely az elmúlt hetekben körbejárta a világot. Ugyanakkor nem is igen tudom, hogy mit írjak róla. A fenti reklámok legtöbbjénél érzékelhető a politikai korrektségre való törekvés kínos precizitása, de a Mikulás? A Mikulásnak van Télanyója, ezt minden hároméves tudja. Nemár! Lehet velem vitatkozni, amiért úgy érzem, hogy vannak dolgok, amelyekhez nem szabad(na) hozzányúlni. 😦 Na, de legalább cserében kapott a Norvég Posta egy akkora világhírnevet a reklám által, melyre helyi érdekeltségű lévén semmi szüksége nem volt. Az igazságosság vonalán elindulva ide kattintva elérhetsz egy angol nyelvű összefoglaló-cikket, mely bemutatja Norvégia hosszú és rögös útját a meleg házasság templomok általi 2017-es elfogadásáig. A társadalmi nyitottság ékes példája ez az ország, érdemes utánaolvasni.
Boldog Karácsonyt!